28 april 2021

Een reclamefiets: Klassiek of elektrisch?

Wil je graag jouw samenwerkingspartner een uniek relatiegeschenk cadeau doen? Of zoek je een efficiënter, duurzamer én gezonder vervoersalternatief voor jouw medewerkers? En heb je je oog laten vallen op een reclamefiets? Dan komt nu het leuke gedeelte: keuzes maken!

Zo heb je niet alleen creatieve vrijheid voor het ontwerp van je fiets en welk fietspakket je afneemt, maar ook het soort fiets. Ga je voor een klassieke reclamefiets of toch de elektrische variant? Voor een goed overwogen keuze zetten we in deze blog nog even de zaken op een rijtje.

Welke reclamefiets voor welk verkeer?

Voordat we de voor- en nadelen van zowel een elektrische als klassieke reclamefiets aanhalen, zijn er nog een aantal andere zaken waar je rekening mee kunt houden. Kijk bijvoorbeeld eens naar de omgeving waar je zakelijke relatie zal fietsen. Is het verkeer rustig en goed te overzien? Dan kan iedereen gemakkelijk met een elektrische reclamefiets door het verkeer navigeren. Aan de andere kant is het grote voordeel van een elektrische fiets dat je er gemakkelijk en snel grote afstanden mee overbrugt. Bijvoorbeeld binnen grote steden waar het verkeer erg onoverzichtelijk kan zijn. Zet de drukte van het verkeer af tegen de afstanden die men moet afleggen. Als wij een kleine tip mogen geven? Veiligheid voorop! Vraag de fietsers zelf waar zij denken behoefte aan te hebben.

Fiets je fit met een… elektrische reclamefiets?

Elektrische fietsen hebben niet de beste reputatie als het op gezondheid aankomt. Velen zien elektrisch fietsen als valsspelen; je maakt tenslotte gebruikt van een motor. Maar is dat wel gegrond? Als we kijken naar wetenschappelijk onderzoek is het antwoord kortgezegd nee. Uit onderzoek is namelijk naar voren gekomen dat e-bike gebruikers in Europa meer beweging krijgen dan diegenen die fietsen op een klassieke fiets. Zo leggen mensen met een elektrische fiets vaker langere afstanden af. Dit geldt echter wel voor elektrische fietsen voor persoonlijk gebruik. Leggen jouw medewerkers standaard afstanden af? Dan is een klassieke reclamefiets wél een gezonder alternatief.

De voordelen van een elektrische reclamefiets

De keuze voor een elektrische of klassieke reclamefiets is natuurlijk gebaseerd op wie ermee gaat fietsen. Zo kan vrijwel iedereen gebruik maken van een elektrische fiets. Hij fietst licht dankzij de elektrische ondersteuning, zelfs met tegenwind en bergop. Dat betekent dat ook personen of medewerkers die gezondheidsproblemen ervaren, van a naar b kunnen fietsen. Daarbij concurreert een elektrische fiets met andere vervoersmiddelen, doordat men hogere snelheden langer kan aanhouden.

De voordelen van een klassieke reclamefiets

Een klassieke reclamefiets kent echter ook zo zijn voordelen. Zo is het, naast de benenwagen, het meest milieuvriendelijke vervoermiddel. Niet alleen wat betreft uitstoot, maar ook qua productie. Daarbij vraagt een elektrische fiets uiteraard wel om een stukje voorbereiding. Met een klassieke reclamefiets hoef je immers niet na te denken over opladen. Haal hem van het standaard af, slot los en gaan!

Hulp nodig?

Hulp nodig bij de keuze tussen een elektrische of klassieke reclamefiets? Neem contact met ons op!

Contact opnemen

Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken
Stuur een bericht